پولیمتریک پرش در بسکتبال با تمرین

نوشته شده در نوشته شده در بسکتبال،پرش بسکتبال،پولیمتریک،تمرین بسکتبال

پولیمتریک نسخه ای خاص برای افزایش پرش در بسکتبال است.

پرش بسکتبال یک امر مهم است. تمرین های پرش بسکتبال را باید زیر نظر مربی پرش انجام داد. برای افزایش پرش چند نظریه ی موفق وجود دارد. ابتدا درباره ی تمرین های پولیمتریک، توسط مربی عزیز ناصر ذوالنوری در استان کرج را بخوانید: تو تمرین پرش، و ارتفاع زیاد، پریدن یک بازیکن بسکتبال، عوامل زیادی موثر هستند.

هر فرد ی جورایی یک کیس خاص برای تجویز تمرین پرش هستش. باید تمرین متناسب با فیزیک و استعداد خودش انجام بده. این مدل پولیمتریک که تو ایران هست بیشتر آسیب داره تا فایده.
ی تیم 15 نفره که همه باهم تمرین پرش میکنند را ملاحظه کنید. میبینیم که یک گارد 180 سانتی روی دست سنتر 208 میتونه ریباند کنه.

قبل تمرین پرش پولیمتریک، باید مشخص کنیم عضلات فرد زود انقباض هست یا دیر انقباض؟ بعد ببینیم قدرت عضلات در پرش چقدره. بعد توان و پشتکار و حوصله ی ورزشکار. حالا میشه تمرین داد که آسیب کمتری داشته باشه. میشه به بچه ها در مورد ارتقاع و تکنیک مکمل مشورت داد.

در مورد تمرین و یا کارهای بدنی مشاوره داد. شنیدم بعضی دوستان مبالغ هنگفت میگیرن برای برنامه پولیمتریک و تمرین پرش. این جور حرکت ها در بسکتبال خوب نیست.

من یکم اطلاعات دارم و کمی هم تجربه که در اختیار همه بسکتبالیستا حاضرم قرار بدم. پایان نامه هم درمورد پلیومتریک کار کردم. میشه از طریق اپ در اختیار همه ی علاقه مندان گذاشت. پلیومتریک

پلیومتریک
پولیمتریک

پولیمتریک و روش افزایش پرش در بسکتبال

طناب زدن و یا رفتن پله ها به صورت دو تا دو تا یا سه تایی و تمرین با وزنه موثر است. تقویت عضلات شکم مهم است. عضلات کمر تاثیر خیلی موثری در پرش بازیکن دارد. عضلات چهار سر زانو در تمرینات پلیومتریک موثر هستند.

دوره ی تمرینی اول روی شکم و کمر تمرکز کنید. و دوره ی بعدی روی پاها و زانو و ساق پا و مجددا استراحت بدهید.

پولیمتریک و دانک و سرعت پرش

طول دوره ی تمرینی و طول دوره ی استراحت مهم است. ورزشکاران NBA معمولا تابستان که فصل استراحت است روی تمرینات پلیمتریک تمرکز میکنند. آمادگی سیستم تغذیه و هضم غذا برای سوخت رسانی به بدن مهم است.

تسویه بودن خون و سلامت روح و روحیه ورزشکار موثر است. میزان ساعت خواب و استراحت موثر است. روحیه ی جگندگی و مقاوت بالا در تمرینات پرش مهم است.

2 thoughts on “پولیمتریک پرش در بسکتبال با تمرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *